Dec 24, 2009

Indahnya hidup dikelilingi sahabat2...

 Alhamdulillah....Terima Kasih Tuhan!! kerana melindungi perjalanan saya ke UKM serta menggerakkan hati saya untuk sampai ke sini ;) pada jam 11.40 ...kot...saya bertolak dari kolej saya belajar menuju ke ktm..Alhamdulillah..xlama sangat menunggu..tup2..lebih kurang 10 minit cam2 train da sampai dah...sampai betul2 kat ukm kol 12.30...cam2la...dekat je...Syukur rasanya jumpa senior Sungai Pusu ni..da 5 tahun kami xjumpa..baru nilah de rezki dapat jumpe...Nak tahu kenapa saya bersemangat nak jumpe die??? Sebab die nak belanja saye!!! hehehehe.....;) (memain je tau wahai ukhtiku)

 Petang lak kol 5,die ajak saya pergi  discussion tentang aktiviti pe nak anjurkan tuk karnival sem yang akan datang di UKM..tp aktiviti ni ditujukan khas untuk kaum muslimat je..bertambah lagi kenalan saya...:) Saya tertarik dengan sorang kakak ni..Dia orang kuat gak r dalam program ni...Saya tertarik dengan die sebab bile die bagi cadangan untuk sesuatu program die akan fikirkan akibatnya sekali samada baik atau buruk kepada orang yang hadir.contohnya ceramah pasal tutup aurat...berkesan x ceramah itu kepada orang yang tidak tutup aurat..saya rasa tak ramai orang berfikir macam die..biasanya kita akan fikir aktiviti apa yang akan menarik perhatian mahasiswa or mahasiswi or orang ramai supaya datang untuk program yang dianjurkan..full stop....xlebih dari itu bukan?? Lepas tu...die akan fikir Allah samaada reda atau tidak program yang die bentangkan  tu..menarik bukan.???

Lepas tu saya agak terkesan la dengan kata2 die....'Jangan jadi pasif!!!!' Macam mana nak jadi seperti Siti Aisyah yang aktif dalam menyebarkan dakwah Islam serta macam mana kita nak tolong Islam kalau kita hanya duduk diam dan terperap dalam bilik dan xnak bercampur gaul dengan masyarakat( Ps: bukan berlainan mahram ok....sesama jenis!!).saya tanya kakak tu juga...kalau tak reti nak bagi pendapat dalam meeting camne??? pastu kakak tu cakap...'Xpe..absorb je maklumat tu dulu..pastu lama kelamaan insyaAllah kita akan bersemangat serta berkeyakinan tinggi nak bentangkan idea atau pendapat kita sendiri....huhu.Betul juga kan?? Ni yang bersemangat nak masuk dalam banyak persatuan ni!! heheh(poyoss la pulak)





p/s: nilah serba sedikit pengalaman yang saya dapat untuk hari ni..esok nak gi mid..nak beli buku lagi..aish!! boros betul la Cik Laily ni kalau bab2 buku..doakan saya selamat pergi n balik ye...Syukran!!!

0 comments: